חולצה גופתה של חללת צה"ל נועה מרציאנו הי"ד

קובי פינקלר 1 Comment on חולצה גופתה של חללת צה"ל נועה מרציאנו הי"ד

גופתה של חללת צה״ל, רב״ט נועה מרציאנו ז״ל, חולצה על ידי כוח צה״ל מגדוד 603 מצוות קרב חטיבתי 7, ממבנה בסמוך לבית החולים שיפאא׳ ברצועת עזה לשטח מדינת ישראל

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הותר לפרסום, כי גופתה של תצפיתנית צה"ל רב"ט נועה מרציאנו הי"ד, שנחטפה בעודה בחיים לעזה ונרצחה לאחר מכן, חולצה על ידי כוח צה"ל במבצע מיוחד, ממבנה ששם אותרה, סמוך לבית החולים שיפא.

מידע ממוקד ומדוייק של שירות הביטחון הכללי הוביל את הכוחות לאיתור גופתה במבנה בסמוך לבית החולים שיפאא׳ ברצועת עזה. המידע המודיעיני הממוקד של שב״כ, הכווין את כוחות צה״ל למיקומה המדויק של גופתה, אשר אפשר את חילוצה והבאתה לקבורה בישראל.

נועה הייתה בת 19 תושבת מודיעין ולאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי הגורמים, הודיעו אמש נציגי צה"ל למשפחתה את ההודעה. אמש אותרה בנוסף גופתה של יהודית וייס שנרצחה אף היא בעזה לאחר שנחטפה מביתה בבארי. וייס הייתה בת 64, ובעלה שמואל נרצח עוד קודם לכן בביתו, במהלך המתקפה האכזרית של חמאס.

לוחמי צה״ל המשיכו לפעול הלילה ברצועת עזה ומטוסי קרב של צה"ל תקפו מטרות טרור רבות בשטח הרצועה.

video
play-sharp-fill

לוחמי צה"ל מצוות הקרב של חטיבת ביסל״ח ויחידת יהל"ם, פשטו בהכוונת מודיעין על מוצב של מפקד מרחב הצפון בארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ובו משרדים של בכירים בארגון הטרור ומפעל לייצור אמל"ח אסטרטגי. במהלך פשיטה זו, איתרו הלוחמים רקטות עתירות משקל, כטב"מים ואמצעי לחימה נוספים. הכוחות השמידו את המוצב.

כוחות צוות קרב חטיבת גבעתי פעלו בשטח בית ספר בו הסתתרו פעילי חמאס. במהלך הפעילויות חיסלו הכוחות את הפעילים ואיתרו אמצעי לחימה בשטח בית הספר.

צוותי הקרב של חטיבת הנח"ל, חטיבת הצנחנים וחטיבה 460 פשטו על מספר יעדים ואיתרו אמצעים טכנולוגיים ואמצעי לחימה. בין היתר אותרו נשקים מסוג קלצ'ניקוב, מטענים, מטולים, ווסטים, RPG, משגרי נ"ט ועוד.

ביהודה ושומרון: כוחות צה"ל פעלו הלילה יחד עם כוחות מסתערבים ומג"ב בעיר ג'נין ובמחנה הפליטים הסמוך לה. במהלך הפעילות חוסלו חמישה מחבלים ונעצרו שמונה מבוקשים. הכוחות חשפו מטענים שהטמינו מחבלים, בין היתר מתחת לכבישים ובחסדי שמיים לא היו נפגעים בקרב החיילים.

על פי דיווחים פלסטינים, בין המחבלים שחוסלו היה גם מבוקש בכיר, שהיה מראשי חטיבת ג'נין בג'יהאד האסלאמי. במהלך המבצע היה ניסיון של חלק מהמבוקשים להימלט לתוך בית החולים של ג'נין באמבולנסים, אך הכוחות הקיפו את בית החולים וערכו חיפושים, שבסופם נעצרו המחבלים.

סוריה הודיעה כי במהלך הלילה, ישראל תקפה אווירית כמה יעדים באזור דמשק, מכיוון רמת הגולן. על פי הדיווח, חלק מהטילים יורטו על ידי מערכת ההגנה, אך יחד עם זאת, הרס רב נגרם במקום כתוצאה מהתקיפה. האופוזיציה הסורית אמרה, כי התקיפות כוונו נגד אזורים שבהם נמצאים מפקדות ואתרים צבאיים השייכים לארגון חיזבאללה.

החזית המדינית: ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר אתמול, כי המטרה של ישראל היא להשמיד את חמאס וישראל עושה כל שביכולתה כדי להוציא את האזרחים מכלל סכנה, בעוד חמאס עושה הכול כדי לסכן אותם. "אנו שולחים כרוזים, ומתקשרים אליהם ואומרים: 'תעזבו'. ורבים עזבו. זה מה שאנחנו מנסים לעשות, אבל למרבה הצער לא תמיד מצליחים".

בראיון לרשת סי. בי. אס. האמריקנית, הוסיף נתניהו, כי ישראל לא מבקשת לכבוש את עזה, אלא רוצה אחריות צבאית כוללת כדי למנוע את הופעתו מחדש של הטרור, וכדי שזה יקרה, ישראל צריכה לפעול לפירוז עזה.

ראש הממשלה התייחס לפעילות צה"ל בבית החולים שיפא בעזה ואמר, כי היו לישראל אינדיקציות חזקות שחלק מהחטופים הוחזקו שם,
אך שצה"ל נכנס למקום, הוא לא מצא אף אחד מהחטופים. כשנשאל על המודיעין שהוביל לכניסה למקום ענה: "ככל שאני אגיד על זה פחות, כך יהיה טוב".

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, אמר בראיון לרשת אי. בי. סי. האמריקנית, כי ארה"ב הייתה ברורה מההתחלה שלא יכול להיות כיבוש של הרצועה על ידי ישראל, ויחד עם זאת, עזה לא יכולה להמשיך להוות איום עם התקפות טרור על ישראל.

לדבריו "כשזה מגיע לעתיד של עזה, זה צריך להיות תחת שלטון פלסטיני וסידורי ביטחון מתאימים וצריך לוודא, שהם יוכלו למשול באזור ולקבל החלטות לגבי העתיד שלהם.

ובתוך כך, רשת החדשות האמריקנית בלומברג דיווחה, כי ארה"ב ומדינות אירופה מקדמות תוכנית לכוח שמירת שלום בין-לאומי ברצועת עזה, בימים שלאחר המלחמה. גורמים רשמיים הודו, כי ישראל צפויה להסתייג מהרעיון, אך אמרו שעצם הדיון עליו עשוי לדחוף אותה לחשוב יותר, על היום שאחרי המלחמה.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    צריך להגיד לעזה ולעזתים שלום ולא להתראות. שילכו יחפשו את עצמם בעולם. צריך לבנות שם עיר ישראלית חדשה. לחגוג שם את שמחת תורה הבאה בציפיה שהמקדש יבנה הרבה לפני כן